Oy Valioravinto Ab vaihtaa nimensä bertil’s health oy:ksi

27.02.2020

Tänä vuonna 60 vuotta täyttävä Oy Valioravinto Ab vaihtaa nimensä bertil's health oy:ksi. Viime vuodet vahvasti kasvanut terveystuotteiden valmistaja ja johtavien terveystuotebrändien markkinoija nostaa yrityksen perustajan tarinan osaksi yritysnimeään. Uusi nimi otetaan asteittain käyttöön maaliskuusta 2020 lähtien. Nimenmuutoksen taustalla ovat strategiset päätökset sekä Valio Oy:n kanssa tehty sovinto tavaramerkin käytöstä.

Uusi nimi kertoo entistä selkeämmin yrityksen historiasta ja helpottaa toimimista kotimarkkinan ulkopuolella.

- Olemme viime vuosina kehittäneet yhtiötämme kaikilla osa-alueilla aina tuotannosta logistiikkaan, myyntiin ja markkinointiin. Aloitimme nimenmuutosprosessin osana tätä kokonaisuutta jo vuonna 2018, jolloin lanseerasimme lippulaivatuotemerkkimme, bertil's-vitamiini- ja hivenainetuotesarjan. Juhlavuotemme on monestakin syystä juuri oikea hetki kääntää lehteä. Uskon, että uusi nimi vahvistaa omalta osaltaan kilpailukykyämme, selkeyttää toimintaamme ja avaa uusia mahdollisuuksia niin Suomessa kuin ulkomaillakin, yhtiön toimitusjohtaja Kim Pomoell sanoo.

Tänä vuonna 60 vuotta täyttävän kolmannen sukupolven perheyhtiön toiminta on ollut pitkään menestyksekästä.

- Vitamiini- ja hivenainevalmisteista koostuva oma kotimainen tuotesarjamme bertil's on kasvanut 30 % vuosivauhtia. Kokonaisuudessaankin toimintamme on ollut merkittävässä kasvussa. Olemme myös vahvistaneet vientiä ja odotamme kasvua etenkin Pohjoismaissa sekä Baltiassa, Pomoell kertoo.

- Olen iloinen, että yhtiö jatkaa kasvuaan kolmannessa sukupolvessa. Yli 100-vuotiaassa Suomessa olemme suomalaisuudestamme ylpeä yritys. Tehtävänämme on ymmärtää, miten ihmiset haluavat edistää hyvinvointiaan.

Terveystietoisuuden megatrendi näkyy kysynnässä

Terveystietoisuus on megatrendi, joka näkyy terveystuotteiden kysynnässä.

- Kuluttajien kiinnostus ravinnon terveysvaikutuksia kohtaan kasvaa, ja he ovat yhä tietoisempia esimerkiksi eri vitamiinien ja hivenaineiden tärkeydestä. Innovatiiviseen tuotekehitykseen ja syvälliseen tutkimukseen panostamalla pystymme tulevaisuudessakin uudistamaan erittäin monipuolista terveystuotevalikoimaamme ja vastaamaan siten kasvavien markkinoiden muuttuviin tarpeisiin, Pomoell sanoo.

- Me Valioravinnolla tiedämme, että omaan terveyteen ja hyvinvointiin panostaminen on maailmanlaajuinen ilmiö, joka kasvaa ja tuo myös kansantaloudellisia hyötyjä. Toimimme kasvutoimialalla, jolla onnistumistamme mitataan sillä, kuinka hyvin ihmiset voivat tuotteitamme käyttämällä.

Yritys aikaansa edellä

bertil's health oy on paitsi aiempaa kansainvälisempi nimi myös kunnianosoitus yhtiön perustajalle, apteekkari Bertil Pomoellille.

- Isoisäni Bertil oli kotimaisen terveystuotealan pioneeri, joka oli terveyden edistäjänä edellä aikaansa. Hän halusi auttaa ihmisiä hoitamaan terveyttään ja käytti tähän biologian, kasvitieteen ja farmasian tuntemustaan, Pomoell kertoo.

- Isoisäni puhui aikanaan voimakkaasti sairauksien ennaltaehkäisemisen puolesta. Tämä näkemys voi hyvin ja vahvistuu niin Suomessa kuin muuallakin maailmassa. Yhtiön toimintaa ohjaavat edelleen Bertilin määrittämät periaatteet: parhaat luonnon raaka-aineet, tinkimätön laatu ja aktiivinen tuotekehitys.

Lisätietoja: Oy Valioravinto Ab. puh. Puh. (06) 781 7900 /vaihde, valioravinto@valioravinto.fi

toimitusjohtaja Kim Pomoell, puh. (06) 781 7910, kim.pomoell@valioravinto.fi

Oy Valioravinto Ab:lla on pitkä historia terveystuotteiden valmistajana, tuotekehittäjänä, lääketehtaana ja tukkukauppana. Lisäksi Valioravinto harjoittaa terveystuotteiden maahantuontia ja vientiä sekä sopimusvalmistusta. Yhtiön lippulaivasarjan, bertil'sin, lisäksi portfolioon kuuluu lukuisia tunnettuja tuotemerkkejä, kuten Omega 7 -tyrniöljytuotteet, Carmolis, Kyolic, Membrasin, KarpalLact ja Rikas. Yhtiö kuuluu Vitality&Oy -konserniin, jonka liikevaihto vuonna 2019 oli n. 14,1MEur. www.valioravinto.fi

TAIMI-koulutus Oy:n viestintä: Mika Rönkkö, puh. 0500 430 818, mika.ronkko@taimikoulutus.fi