Opiskele fytonomiksi

03.05.2019

Helsingin yliopisto on vuodesta 1992 saakka järjestänyt luontaistuotealan täydennyskoulutusta. Opettajina toimivat farmakognosian ja lääketieteen asiantuntijat ja tieto vastaa viimeisintä alan tieteellistä näyttöä. Koulutus on korkein luontaistuotealan ammatillinen koulutus ja se johtaa fytonomi-ammattinimikkeeseen. Opiskelu antaa laajat tiedot eri ravintoaineiden ja rohdosten vaikutuksista sekä niiden oikeasta käytöstä terveydenhoidossa.

Fytonomeja on valmistunut yli 250 ja heistä suurin osa työskentelee terveyskaupassa asiakaspalvelussa tai yrittäjänä sekä luontaistuotealan tukkuyrityksissä koulutus- ja asiantuntijatehtävissä.

Helsingin yliopiston (HY+) järjestämä täydennyskoulutus, ns. fytonomikoulutus alkaa syksyllä 2019. Koulutukseen voivat osallistua myös alasta kiinnostuneet ja suorittaa opinnot ilman fytonomi-nimikettä. Tästä linkistä ilmoittautumiseen, ilmoittautumiset 15.6.2019 mennessä.

Koulutus järjestetään yhteistyössä Suomen Terveystuotekauppiaiden Liiton TAIMI-koulutus Oy:n kanssa. Helsingin yliopiston (HY+) Luontaistuotealan erikoistumisohjelman (25 op) ja TAIMI-koulutus Oy:n Luontaistuotealan peruskurssin, Luonnonmukaisen terveydenhoidon kurssin, Luontaistuoteneuvoja-seminaarin sekä vuoden alan työkokemuksen kanssa oikeuttaa fytonomi-nimikkeen käyttöön. Koulutukseen voivat osallistua myös alasta kiinnostuneet ja suorittaa opinnot ilman fytonomi-nimikettä.