Kysely: Fytonomi-koulutus vuonna 2022

23.09.2021

Helsingin yliopisto sekä Helsingin yliopiston täydennyskoulutusyhtiö HY+ järjestävät fytonomi-koulutuksen yhteistyössä Suomen Terveystuotekauppiaiden Liiton TAIMI koulutus Oy:n kanssa.

Fytonomi-nimike - terveystuotealan korkein ammattinimi
Helsingin yliopisto ja HY+ ovat vuodesta 1992 saakka järjestäneet luontaistuotealan täydennyskoulutusta. Opettajina toimivat farmakognosian ja lääketieteen asiantuntijat ja tieto vastaa viimeisintä alan tieteellistä näyttöä. Koulutus on korkein luontaistuotealan ammatillinen koulutus ja se johtaa fytonomi-ammattinimikkeeseen. Opiskelu antaa laajat tiedot eri ravintoaineiden ja rohdosten vaikutuksista sekä niiden oikeasta käytöstä terveydenhoidossa.

Fytonomeja on valmistunut yli 300 ja heistä suuri osa työskentelee terveyskaupassa asiakaspalvelussa tai yrittäjänä sekä luontaistuotealan tukkuyrityksissä koulutus- ja asiantuntijatehtävissä.

Helsingin yliopiston (HY+) Luontaistuotealan erikoistumisohjelman (25 op) ja TAIMI koulutus Oy:n Luontaistuotealan perusmoduulien, TAIMI syventävien moduulien, Terveystuoteneuvoja-seminaarin sekä vuoden alan työkokemuksen kanssa kaikki osiot suoritettua oikeuttaa fytonomi-nimikkeen käyttöön. Helsingin yliopiston (HY+) Luontaistuotealan erikoistumisohjelman koulutukseen voivat osallistua myös alasta kiinnostuneet ja suorittaa opinnot ilman fytonomi-nimikettä.

Seuraava Helsingin yliopiston fytonomi-koulutus suunnitteilla vuodelle 2022 (syksy)

Onko fytonomiksi opiskelu sinun tavoitteesi? Vastaa lyhyeen kyselyyn, jotta saamme tietoa koulutuksen suunnittelun pohjaksi.

- Vastaa lyhyeen kyselyyn ja ilmoita kiinnostuksestasi!

Kuvassa: fytonomi kurssi XI:lta valmistuneet 12.11.2016 Fytoterapian uusi tuleminen -päätöseminaarissa