Helsingin yliopiston fytonomi-koulutus käynnistyy 13.9.2019

17.08.2019

Helsingin yliopistossa käynnistyy 13.9.2019 järjestyksessään 12. luontaistuotealan täydennyskoulutus. Fytonomeja on valmistunut lähes 300, joista suuri osa on terveyskaupassa yrittäjinä ja asiakaspalvelutehtävissä. Lisäksi fytonomeja työskentelee ravintolisä- ja rohdosasiantuntijoina tukkuyrityksissä ja toimii terapeutteina, kouluttajina ja tuotekehitystehtävissä.

Luontaistuotealan täydennyskoulutusohjelman tavoitteena on kouluttaa alalle osaajia, joilla on tarjota asiakkaille tutkimukseen pohjautuvaa tietoa sovellettuna käytännön tilanteisiin ja jotka näin voivat auttaa asiakasta perehtymään itsehoidon mahdollisuuksiin. Koulutus antaa laajat tiedot eri ravintoaineiden ja rohdosten vaikutuksista ja niiden oikeasta käytöstä terveydenhoidossa.

Helsingin yliopiston koulutus- ja kehittämispalvelut HY+:n Luontaistuotealan erikoistumisohjelman (25 op) ja TAIMI-koulutus Oy:n perusmodulit (8 kk), syventävät modulit (8kk), Terveysneuvoja-seminaarin (aik. luontaistuoteneuvoja) sekä vuoden alan työkokemuksen kanssa oikeuttaa fytonomi-nimikkeen käyttöön. Luontaistuotealan ammatillisesta koulutuksesta lisätietoa TAIMI-koulutuksen sivuilta.

Tähän arvostettuun Helsingin yliopiston Luontaistuotealan erikoistumiskoulutukseen voivat osallistua kaikki alasta kiinnostuneet ja suorittaa opinnot myös ilman fytonomi-nimikettä. Fytonomi-nimikkeeseen oikeuttavat TAIMI-koulutuksen opinnot voi suorittaa myös Helsingin yliopiston Luontaistuotealan erikoistumisohjelman jälkeen. Opiskelujen järjestyksellä ei siis ole ratkaisevaa merkitystä, kun opiskelee kohti unelma-ammattia ravintolisä- ja rohdosasiantuntijaksi. Jos tästä olet haaveillut, niin nyt kannattaa tarttua tilaisuuteen.
Jos kiinnostuit hankkimaan luontaistuotealan koulutuksien korkeimman ammattinimikkeen, niin alkavaan fytonomi-ryhmään ehtii vielä ilmoittauttua.

Lisätietoja ja ilmoittutuminen TÄSTÄ.