Fytonomi-koulutus XIII suunnittelu käynnissä. Kurssi alkaa 2022

06.10.2021

Helsingin yliopisto sekä Helsingin yliopiston täydennyskoulutusyhtiö HY+ järjestävät fytonomi-koulutuksen yhteistyössä Suomen Terveystuotekauppiaiden Liiton TAIMI koulutus Oy:n kanssa. Fytonomi-koulutusta on järjestetty Helsingin yliopistossa kohta 30 vuotta ja Suomeen on valmistunut yli 300 fytonomia. Fytonomeista suuri osa työskentelee terveyskaupassa asiakaspalvelussa tai yrittäjänä sekä luontaistuotealan tukkuyrityksissä koulutus- ja asiantuntijatehtävissä.

Helsingin yliopiston (HY+) ja TAIMI-koulutuksen yliopistollinen täydennyskoulutus
Helsingin yliopisto ja HY+ ovat vuodesta 1992 saakka järjestäneet luontaistuotealan täydennyskoulutusta. Opettajina toimivat farmakognosian ja lääketieteen asiantuntijat ja tieto vastaa viimeisintä alan tieteellistä näyttöä. Koulutus on korkein luontaistuotealan ammatillinen koulutus. Opiskelu antaa laajat tiedot eri ravintoaineiden ja rohdosten vaikutuksista sekä niiden oikeasta käytöstä terveydenhoidossa. Lue lisää fytonomi-koulutuksesta.

Fytonomi-nimike - terveystuotealan korkein ammattinimi
Helsingin yliopiston (HY+) Luontaistuotealan erikoistumisohjelman (25 op) ja TAIMI koulutus Oy:n Luontaistuotealan perusmoduulien, TAIMI syventävien moduulien, Terveystuoteneuvoja-seminaarin sekä vuoden alan työkokemuksen kanssa kaikki osiot suoritettua oikeuttaa fytonomi-nimikkeen käyttöön. Helsingin yliopiston (HY+) Luontaistuotealan erikoistumisohjelman koulutukseen voivat osallistua myös alasta kiinnostuneet ja suorittaa opinnot ilman fytonomi-nimikettä.

Fytonomi-koulutus XIII
Syyskuussa 2022 alkavan fytonomi-koulutuksen suunnittelutyö hyvässä vauhdissa. Kurssi on järjestyksessään 13. Suunniteluryhmässä (kuvassa) ovat Sanna Konttinen, Yvonne Holm, Tapani Lahti, Helena Pirttiniemi, Riitta Piilo, Sari Laurila ja Mika Rönkkö.