Fytonomi-koulutus käynnistyi Helsingin yliopistossa

13.09.2019

Helsingin yliopistossa alkoi (13.9.) järjestyksessään 12. fytonomi-koulutus. Tämä uusi ryhmä ravintolisä- ja rohdosasiantuntijoita valmistuu toukokuussa 2020.

Yliopistollisessa luontaistuotealan täydennyskoulutuksessa opiskellaan farmakognosiaa, fytoterapiaa ja tautioppia. Opettajina toimivat Yvonne Holm, Tapani Lahti ja Riitta Piilo.

Vuodesta 1991 lähtien järjestetyn koulutuksen on käynyt noin 300, joista suuri osa työskentelee asiakaspalvelussa terveyskaupoissa, asiantuntija- ja koulutustehtävissä luontaistuotealan tukkuyrityksissä, apteekeissa ja terveyskaupan ketju- sekä koulutusorganisaatioissa.

Fytonomi-koulutus on luontaistuotealan ammatillisen koulutuksen huippu ja se järjestetään Helsingin yliopiston, TAIMI-koulutuksen ja Suomen Terveystuotekauppiaiden Liiton yhteistyönä.