Erikoisammattitutkinto valmentaa täydentävien hoitojen ammattilaisia ja terveyskauppaa hyvinvointipalveluiden kehittäjäksi

19.02.2021

Terveys ja hyvinvointi ovat megatrendejä, jotka luovat yrittäjyyttä, työpaikkoja ja uusia innovaatioita. Rastor-instituutti ja TAIMI-koulutus ovat räätälöineet hyvinvointipalvelumuotoiluun keskittyvän tutkintokoulutuksen. Koulutus on viralliselta nimeltään Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto, jossa on huomioitu erityisesti luontaishoitoalan ja terveystuotealan toimintaympäristö. Erikoisammattitutkinto on suunnattu täydentävien hoitojen (CAM) ammattilaisille ja terveystuotealan toimijoille esimerkiksi terveystuotealan erikoiskaupassa toimiville henkilöille. Koulutuksen aikana pääsee asiantuntijoiden opastuksella kehittämään yrityksen palvelukonsepteja, rakentamaan uusia palveluita ja näin osaltaan varmistamaan, että voi tulevaisuudessa yhä paremmin palvella hyvinvointikuluttajia.

"Odotan taas innolla päästä starttaamaan uuden ryhmän teemalla Hyvinvointipalvelujen kehittäjä - Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto. On ollut mielenkiintoista pohtia asiakkaan silmin erilaisia palvelupolkuja ja ratkaisuja asiakkaan hyvinvoinnin tueksi. Koulutuksessa teemoina ovat palvelumuotoilu, palvelujen ja ratkaisujen tuotteistaminen, myynti ja digitaaliset työkalut. Olen toiminut itse terveyskauppiaana ja minua motivoi erityisesti ratkaisujen rakentaminen asiakkaille", toteaa koulutuksen vetäjänä toimiva Rastor-instituutin osaamispäällikkö fytonomi Katriina Nurmio.

Hyvinvointipalveluiden kehittämiseen tähtäävä koulutus antaa erikoisammattitutkinnon lisäksi runsaasti konkreettisia työkaluja yrityksen palveluiden ja liiketoiminnan kehittämiseen.
"Olen toiminut kauppiaana 35 vuotta ja ollut aina halukas oppimaan lisää. Tämä koulutus on innostava ja kannustava. Koulutus on lisännyt ymmärrystäni muun muassa digimarkkinoinnin merkityksestä ja opiskeluryhmässä on ollut hienoa päästä jakamaan kokemuksia ja tietoa kollegojen kanssa. Oppia ikä kaikki", kiteyttää terveyskauppiaana toimiva Malmin AITO hyvän olon kauppa- yrittäjä ja fytonomi Maija Huhtikorpi koulutuksen antia. Huhtikorpi valmistuu parhaillaan käynnissä olevasta Rastor-instituutin Hyvinvointipalvelujen kehittäjä - Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinnosta.

Järjestyksessään seitsemäs täydentävien hoitojen ja terveystuotealan toimijoille suunnattu erikoisammattitutkintokoulutus osoittaa, että palveluiden kehittämiseen tähtäävälle koulutukselle on syntynyt oma paikkansa terveystuotealalle räätälöityjen tutkintokoulutuksien tarjontaan.

"Vuosien aikana olen nähnyt kuinka tämän erikoisammattitutkinnon suorittaneet ovat kehittyneet oman alansa asiantuntijoista monipuolisiksi palvelujen kehittäjiksi, jossa pohjana on oma asiantuntijuus ja koulutuksen tuoma tietämys sen edelleen kehittämiseksi omassa liiketoiminnassaan. Koulutus on tuonut oivalluksia ja työkaluja, jotka ovat sekä kasvaneet asiakaskuntaa, että yrityksen liiketoimintaa. Koulutuksen opit tulevat suoraan hyödyksi opiskelijoille ja konkreettinen oma kehityshanke toimii punaisena lanka läpi koulutuksen", toteaa Suomen Terveystuotekauppiaiden Liiton toiminnanjohtaja Mika Rönkkö.

Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto on Opetushallituksen virallisesti hyväksymä tutkinto. Se mahdollistaa myös jatko-opiskelukelpoisuuden.

Koulutus alkaa 24.3.2021

Ilmoittaudu viimeistään 9.3.2021

Lisätietoa ja ilmoittautuminen

Lisätietoja Luontaishoito/terveystuotealan yrittäjille ja asiantuntijoille räätälöidystä Hyvinvointipalvelujen kehittäjä - Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinnosta:

Katriina Nurmio
Rastor-instituutti